Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Lærerveiledningen legger vekt på den filosofiske samtalen som metode. Boken reflekterer over og gir en begrunnelse for den filosofiske samtalens plass i skolen. I tillegg gis det forslag til hvordan de ulike øktene i elevboken kan gjennomføres. Verket dekker hele fagområdet filosofi og etikk i KRL. Har stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Dialogos lærerveiledning 8. trinn legger vekt på den filosofiske samtalen som metode. Boka reflekterer over og gir en begrunnelse for den filosofiske samtalens plass i skolen. Videre presenteres ulike måter å gjennomføre filosofiske samtaler på, og det gis forslag til hvordan de ulike øktene i elevboka kan gjennomføres. Dialogos handler ikke om filosofi som filosofihistorie. Dialogos handler om filosofi som praksis. Øvelser, tekster og bilder danner et utgangspunkt for felles undersøkelse og samtale. I den filosofiske samtalen omdannes klassen til et undrende og undersøkende fellesskap. Gjennom de tre bøkene Dialogos 8-10 vil elever og lærere gradvis trenes opp i en filosofisk tenkemåte og arbeidsmåte. Bøkene vil samlet dekke et vidt spekter av filosofiske, etiske og eksistensielle temaer, i tillegg til at lærere utstyres med filosofiske verktøy og metodiske tips.
Forlag Fag og kultur
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788211006998
EAN 9788211006998
Språk Bokmål Nynorsk
Sider 107
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket