Omtale fra forlaget
Antologien "Dialog og nærhet - IKT og undervisning" har en tematisk spennvidde fra filosofi til videoteknikk og bredbånd, representerer både humanistiske og teknologiske ståsteder og inneholder en blanding av norske og internasjonale bidrag fra dagens debatt om fleksibel undervisning, didaktikk og teknologi. Boka kan brukes innen flere fagområder knyttet til læring og IKT, som lærerutdanning, pedagogikk, medievitenskap, kommunikasjonsstudier og informasjonsvitenskap. "Dialog og nærhet - IKT og undervisning" retter oppmerksomheten mot betydningen av dialog og nærhet i fleksibel undervisning og mer generelt i forbindelse med bruk av ny teknologi i undervisningssammenheng. Idealet for god kommunikasjon har alltid vært dialogen. En god dialog fordrer at vi er i stand til å føle nærhet og forpliktelse overfor hverandre. Boka setter søkelys på de spenninger som finnes mellom didaktikkens idealer og teknologiens muligheter og begrensninger, og spesielt hvilke problemer vi kan møte når vi baserer fleksibel undervisning på bruk av Internett. Boka har et kritisk siktepunkt og forsøker å bidra til at en kan utvikle den fleksible undervisningen gjennom et nytt og friskt blikk på dialogen. Bidragsyterne legger fram kritiske synspunkter og presenterer nye utviklingstrekk i den internasjonale debatten om IKT og undervisning. Grunnlaget for hvordan vi tar i bruk ny teknologi i undervisning problematiseres, og mulige forbedringer drøftes. En hensikt med boka er ikke minst å motivere til å forske mer på dette feltet.
Forlag Høyskoleforlaget
Utgivelsesår 2003
Format Heftet
ISBN13 9788276345292
EAN 9788276345292
Språk Bokmål Nynorsk Flerspråklig Engelsk Dansk
Sider 216
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket