Omtale fra forlaget
Denne boken handler om den viktige leken og den presenterer mange ulike perspektiver på hva lek egentlig er og hva den betyr for barn i ulike aldre. Med levende eksempler beskriver forfatteren Margareta Öhman hva som skjer med barna i leken, hvordan de samspiller med hverandre og de voksne og hvordan de i leken kommuniserer med omgivelsene - en kommunikasjon vi voksne kanskje ikke oppfatter ved første øyekast. Leken er viktig for at barna skal utvikle en god selvfølelse og en følelse av kompetanse. Derfor er det avgjørende at barn får tid og rom til å leke. Forfatteren beskriver hvordan førskolelærere og lærere kan utvikle et stimulerende og positivt lekemiljø. Hun løfter også frem leker som bekymrer og hvordan man som voksen kan forholde seg til dette. I boken beskrives ulike teorier om lek, fra de klassiske til de postmoderne. Man møter også beskrivelser av lekens ulike funksjoner, for eksempel forvandling, forhandling, narrativ og improvisasjon. Lekens betydning for utvikling av empati, selvforståelse og læring blir også vektlagt. Boken retter seg mot førskolelærerstudenter, førskolelærere, lærere på barnetrinnet og assistenter i barnehagen.
Forlag Pedagogisk forum
Utgivelsesår 2012
Format Heftet
ISBN13 9788273911636
EAN 9788273911636
Språk Bokmål
Sider 280
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket4 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket