Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka bygger på resultater fra flere forskningsprosjekter i Program for evaluering av Reform 97. I første del belyses ulike sider ved praksis i klasserommet og miljøet ved skolen, både når det gjelder sosiale relasjoner mellom elevene, arbeidsformer og fysisk læringsmiljø. I andre del drøftes betydningen av ulike styringsmekanismer i skolen, slik som læreplan, lærebøker, ledelse, organiseringsformer og skolekultur. Siste del av boka tar for seg samarbeidet mellom skole og hjem, og hvordan nye lokale aktørgrupper har fått innflytelse i skolen. Med litteraturlister og opplysninger om bidragsyterne.
Omtale fra forlaget
Boka bygger på resultater fra flere forskningsprosjekter i Program for evaluering av Reform 97. I første del belyses ulike sider ved praksis i klasserommet og miljøet ved skolen, både når det gjelder sosiale relasjoner mellom elevene, arbeidsformer og fysisk læringsmiljø. I andre del drøftes betydningen av ulike styringsmekanismer i skolen, slik som læreplan, lærebøker, ledelse, organiseringsformer og skolekultur. Siste del av boka tar for seg samarbeidet mellom skole og hjem, og hvordan nye lokale aktørgrupper har fått innflytelse i skolen. Med litteraturlister og opplysninger om bidragsyterne.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2004
Format Heftet
ISBN13 9788215004433
EAN 9788215004433
Språk Bokmål
Sider 264
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket