Det tredje testamentet

Den ideelle føde

av (forfatter) og Liv Heidi Jensen (oversetter).

Martinus institut 2021 E-bok

Det å spise kjøtt er et naturlig kjennetegn for rovdyr. De er organisk skapt for å leve av animalsk føde. Men mennesket er et vesen som er under omskapelse til noe annet enn et rovdyr, noe vår bevissthetsutvikling viser. Vår fysiske struktur påvirkes og endres gradvis av bevissthetsutviklingen og gjør i økende grad vårt fysiske legeme uegnet til å spise animalsk føde. Derfor er den vegetariske kosten det som er naturlig for mennesket og i økende grad nødvendig for å kunne være fri for sykdom og andre former for ulykkelig skjebne. Massedrap på dyr er en forutsetning for å spise kjøtt, og det er også en viktig årsak til vår krigs- og ulykkeskarma. Som den russiske forfatteren Tolstoj skrev: "Så lenge det finnes slakterier, vil det alltid finnes slagmarker".
I denne boken beskriver Martinus også hvordan ulike mikrokosmiske livsenheter blir tatt opp i vår organisme når vi inntar næringsstoffer. Det bestemmer henholdsvis vår sunnhet eller vår dårlige helse. Jo mer forfinet det moderne mennesket blir, desto finere ernæring må organismen ha. Feil ernæring har stor innflytelse på vår skjebne. Martinus kommer med råd til den begynnende vegetar som ønsker å være fri for sykdom og unngå drap og dyremishandling.

Forlag Martinus institut

Utgivelsesår 2021