Det som forandret verden

om innovasjonene og menneskene som forandret hverdagen for oss

Hegnar media 2020 Innbundet

Om innovasjonene og menneskene som forandret hverdagen for oss.
Noen ganger opplever vi evolusjon og andre ganger revolusjon. Begge forandrer verden, den siste mer enn den første. Denne boken omhandler dem begge. Mest om teknologisk revolusjon og menneskene som får det til å skje. Nest mest om endringer som ikke nødvendigvis er basert på teknologi, men som likevel er viktig for oss. I sum er det forretningsmodellene disse er tuftet på som får ideene til å vokse og dermed endre hverdagen vår. Denne boken inneholder mange flotte historier om innovasjon, kreativitet, viktige personer, kultur, samarbeid og utvikling av teknologi som forandrer den verden vi lever i.
Google, Apple, Amazon og Alibaba er blant de meste verdifulle selskapene på verdens børser. Hvordan ble de startet og hva slags mennesker etablerte disse kjempene, samt hvordan skapte de enorme inntekter og millioner av arbeidsplasser? Hva kjennetegner de som lykkes? Boken tar for seg flere av de store selskapene og mange mindre selskaper, også norske, og deres vei mot suksess eller fiasko. Den røde tråden er hele tiden forretningsmodellene. Med sine mange historier og eksempler er denne boken interessant for alle og ikke bare økonomer, teknologer og gründere.

Forlag Hegnar media

Utgivelsesår 2020