Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka ser på hvordan forholdet mellom lærere og elever skaper betingelser for inkludering basert på gjensidig motivasjon, læring, tilhørighet og trivsel. Forfatteren sier at pedagogisk nærvær handler om tydelighet, synlighet, oppmerksomhet, sanselighet, kommunikasjon, om læreren som formidler, tilrettelegger, arbeidsleder og veileder. Boka henvender seg til lærerstudenter, lærere og andre som arbeider i skolen. Har litteraturliste og register.
Omtale fra forlaget
Boken bringer i fokus hvordan relasjonene i skolen -- forholdet mellom lærere og elever --skaper betingelser for inkludering basert på gjensidig motivasjon, læring, tilhørighet og trivsel. I en tid preget av spørsmål om nye relasjoner mellom voksne og barn, mellom læringssubjekt og læringsobjekt, mellom etablert sannhet og usikkerhet, og der voksenkontakt og tid er et begrenset gode, må lærernes rolle legges i støpeskjeen og nytenkes.
Nærvær handler om tydelighet og synlighet, oppmerksomhet, sanselighet og kommunikasjon. Om læreren som formidler, tilrettelegger, arbeidsleder og veileder. Om læreren som medarbeider overfor kollegaer, foreldre og lokalsamfunn. Men også om læreren som forbilde og omsorgsperson.
Boken henvender seg til lærerstudenter og alle som arbeider i skolen, samt til alle som er i kontakt med skolen, enten som eksperter eller som foresatte.
Forlag Abstrakt
Utgivelsesår 2004
Format Heftet
ISBN13 9788279351283
EAN 9788279351283
Språk Bokmål
Sider 318
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket