Det nye livet

alt før 50 er en oppvarming

av (forfatter), Tone Solberg (forfatter) og Lisbeth Michelsen (illustratør).

Gyldendal 2001 Innbundet

Boken handler om arbeidsliv, familieliv, kjærlighetsliv, det glemte markedet og det gode livet for de over 50. Det er også en bok om roller og verdier som knyttes til det å være senior. Gjennom intervjuer med bl.a. Lise Fjeldstad, Henry Valen, Ingrid Espelid Hovig, Ken Purvis og biskop Sigurd Osberg blir forskjellige emner belyst fra ulike synsvinkler.

De er mange. De er livsglade. De er pengesterke. De står midt i livet, og de vil leve det! Dagens unge seniorer skiller seg sterkt fra forgjengere.

Det nye livet er den første boka som tar de unge seniorene på alvor, en gruppe som rommer stadig flere norske kvinner og menn i årene fremover. Det er på tide å innse hvilke utfordringer dette medfører, og å oppdage de ressurser og muligheter som de unge seniorene møter det nye livet med.

Det handler om arbeidsliv, familieliv, kjærlighetsliv, det glemte markedet og det gode livet. Det nye livet er også en bok om roller og verdier som knyttes til det å være senior. Forfatterne tegner et tankevekkende og ofte overraskende bilde av unge norske seniorer. Gjennom intervjuer med blant andre Lise Fjeldstad, Henry Valen, Ingrid Espelid Hovig, Ken Purvis og biskop Sigurd Oseberg får vi belyst forskjellige emner fra ulike synsvinkler. Rolv Wesenlund kommenterer det hele på sitt personlige, humoristiske vis. Her er mye kunnskap og mange gode ideer å hente.

Det nye livet vil være til glede for alle livsnytere i passende alder som ønsker å få mest ut av seniortilværelsen.

Utgivelsesår 2001

ISBN13 9788205297852