Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren snakker om det nye språket i skolen, styringsspråket, administrasjonsspråket, matkspråket, det nye klassespråket. Dette språket inneholder ord som individtilpasset skole, differensiert, muntlig samhandling, dialog, spørreskjema, fleksibilitet osv. Han gir eksempler på sterk styringsvilje, koblet med uklar tenkning og språklig evneløshet. Mot dette setter han virkeligheten i skolen slik den faktisk er og sin egen visjon om hvordan skolen kunne drives og hvordan lærerne kunne arbeide.
Omtale fra forlaget
Forfatteren snakker om det nye språket i skolen, styringsspråket, administrasjonsspråket, matkspråket, det nye klassespråket. Dette språket inneholder ord som individtilpasset skole, differensiert, muntlig samhandling, dialog, spørreskjema, fleksibilitet osv. Han gir eksempler på sterk styringsvilje, koblet med uklar tenkning og språklig evneløshet. Mot dette setter han virkeligheten i skolen slik den faktisk er og sin egen visjon om hvordan skolen kunne drives og hvordan lærerne kunne arbeide.
Forlag Aschehoug Forum
Utgivelsesår 1999
Format Heftet
ISBN13 9788203291050
EAN 9788203291050
Språk Bokmål
Sider 135
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket