Det hendte ingenting

noveller for ungdom

Gyldendal Tiden 1999 Innbundet

Boken inneholder 15 noveller for og om ungdom. Det handler om forbudte følelser, magi og mystikk, forførelse og overgrep. Det handler om de mange hverdagene, og om de viktige, avgjørende hendelsene på vei mot det voksne livet.

Gunvor Andbo Nygaard er lærer i ungdomsskolen og har flere bøker bak seg . både for barn, ungdom og voksne. Nå har hun skrevet noveller spesielt beregnet for ungdom fra ca. 12 år. Novellene eller fortellingene har tydelige temaer og vinkling på mange unges krevende og ofte vanskelige situasjon i et samfunn der det er lett å falle utenfor. Men her er det også fortellinger som er lysere i tonen, og forfatteren er alltid "på parti" med de unge. Boka vil være et godt tips til lesning for voksne som har med ungdom å gjøre, for eksempel i skole og ungdomsklubber. Novellene egner seg til å lese og diskutere eller ha som utgangspunkt for samtaler. Blant temaene er mobbing, den første kjærligheten . og døden. Her finnes også humor, og noveller som rører ved det mer mystiske i tilværelsen.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 1999