Det gode vertskapet

kunsten å få mennesker til å føle seg velkomne

en inspirasjonsbok

av (forfatter), Olle Blohm (forfatter), Karen Anne Okstad (oversetter) og Tina Skjærvik (oversetter).

Tapir akademisk forlag 2009 Innbundet

Boken belyser vertskapets rolle når mennesker møtes. Den tar for seg hva som kjennetegner et godt vertskap, hva vi selv kan gjøre for at våre gjester skal komme tilbake til oss, og hvor stor betydning godt vertskap kan ha å si for en virksomhet.

Det gode vertskapet ble utgitt første gang i 2002 og ble en formidabel suksess i Sverige. Boken er oversatt til engelsk, dansk, nederlandsk og norsk, den er blitt lest av folk fra alle kanter av verden, og tusenvis av medarbeidere og ledere har stiftet bekjentskap med den enten direkte eller gjennom foredrag. Denne utgaven speiler Vertskapets virksomhet i dag. Nå vet vi enda mer om hvor stor betydning vertskap kan ha, og at en ensom vert ofte slukner hen hvis ikke bedriften vet å verdsette denne personens betydning. Vi har alle behov for å finne mening og glede i det vi driver med for å kunne møte andre med et åpent blikk og et åpent hjerte. Vertskapet må fungere på mange plan i en virksomhet, men det angår også den enkelte. Og din tolkning er alltid like god som en annens. Jan Gunnarsson holder foredrag om vertskap i Sverige og internasjonalt. Olle Blohm er skribent.

Forlag Tapir akademisk forlag

Utgivelsesår 2009