Det går an!

muligheter i miljøterapi

et festskrift til Aase-Marit Nygård på 70-års dagen

av (redaktør).

Aldring og helse 2007 Heftet

I denne boken har forskjellige fagpersoner bidratt til å illustrere mulighetene som ligger i miljøbehandling til personer med demens. Den viser viktigheten av å etablere gode relasjoner, støttende miljøer og tilrettelagte tiltak, og kan gi innsikt og ideer til både fagfolk, studenter og andre med interesse for demensbehandling. Boken er også ment som en hyllest til pionér og motor i norsk demensomsorg, Aase-Marit Nygård. Med bibliografi.

I denne boken med 33 bidrag fra fagfolk i demensarbeid i Norge, vises bredden av behandlingen som ikke dreier seg om medisiner, men om god tilrettelegging, blikk for individet og kunnskap om demenssykdommenes mange uttrykk. Den vil gi innsikt og gode ideer til en bred og tverrfaglig gruppe fagfolk i demensomsorgen, studenter og andre som ønsker å få et tydeligere bilde av miljøbehandling for personer med demens. Miljøbehandling er ett av mange felt innenfor demensomsorgen som Aase-Marit Nygård har engasjert seg i. Dette er en bok som er laget som en hyldnig til hennes arbeid i forbindelse med hennes 70-årsdag.

Forlag Aldring og helse

Utgivelsesår 2007