Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken er en studie, hvor vi får møte en lærer og to av hennes elever. Begge barna har diagnosen autisme, men har svært forskjellige forutsetninger for å få en god læringssituasjon. Hovedfokus i studien er det spesialpedagogiske opplegget knyttet til disse to barna, og gir innsyn i hvordan læreren jobber med det mål for øye å tilpasse undervisningen til det enkelte barnet. Forfatteren trekker frem tre gjennomgående trekk ved lærerens måte å undervise på - struktur og forutsigbarhet, valg av respons på ulik atferd, og bekreftelse av barna og deres initiativ. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boken er en studie, hvor vi får møte en lærer og to av hennes elever. Begge barna har diagnosen autisme, men har svært forskjellige forutsetninger for å få en god læringssituasjon. Hovedfokus i studien er det spesialpedagogiske opplegget knyttet til disse to barna, og gir innsyn i hvordan læreren jobber med det mål for øye å tilpasse undervisningen til det enkelte barnet. Forfatteren trekker frem tre gjennomgående trekk ved lærerens måte å undervise på - struktur og forutsigbarhet, valg av respons på ulik atferd, og bekreftelse av barna og deres initiativ. Har litteraturliste.
Forlag Tapir akademisk forlag
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788251921596
EAN 9788251921596
Serie Skriftserien Klasseromsforskning (16)
Språk Bokmål
Sider 77
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket