Det blinde lyset

av (forfatter) og Helene Hovden Hareide (oversetter).

Samlaget 2023 Innbundet

Albert Einstein opnar eit brev frå austfronten. Brevet inneheld løysinga på likningane til relativitetsteorien hans, men også eit varsel om teoriens apokalyptiske konsekvensar. Fritz Haber finn opp sennepsgassen og drep ein heil generasjon i skyttargravene under første verdskrigen. Eit halvt år seinare får han Nobelprisen for sine nitrogenfunn, som har kapasitet til å gjere slutt på hungersnauda i verda. Matematikaren Grothendieck blir så sjokkert over eigne oppfinningar at han kuttar alle band til omverda.

Van Goghs genialitet, Hermann Görings siste timar, silkesommarfuglen, giftgassen Zyklon B som tok livet av millionar av jødar under andre verdskrigen. Labatut viser korleis oppdagingane deira gir verda revolusjonerande nyvinningar og leiar til grufull pinsle. Linjene mellom dei to er aldri heilt tydelege.

Då Det blinde lyset kom ut i 2020, vart Labatut raskt eit namn over heile verda. Boka vart kortlista til den internasjonale Booker-prisen, kåra til ei av dei ti beste bøkene i New York Times Book Review 2021 og på leselista til Barack Obama same året.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2023

Genre Biografisk litteratur

• "Bartleby og Co." av Enrique Vila-Matas
  • "Solaris - roman" av Stanisław Lem
  • "På naturens skuldre - hvordan ti millioner arter redder livet ditt" av Anne Sverdrup-Thygeson
  • "Å forlate en katt - hva jeg snakker om når jeg snakker om far" av Haruki Murakami
  • "Bok om sorg - (fortellingen om Nils i skogen)" av Maria Navarro Skaranger
  • "Insektenes planet - om de rare, nyttige og fascinerende småkrypene vi ikke kan leve uten" av Anne Sverdrup-Thygeson
  • "Verden på vippepunktet - hvor ille kan det bli?" av Dag O. Hessen
  • "Mordet på Henrik Ibsen - roman" av Erlend O. Nødtvedt
  • "Den anarkistiske bankier" av Fernando Antonio Nogueira Pessoa
  • "Maskiner som tenker - algoritmenes hemmeligheter og veien til kunstig intelligens" av Inga Strümke
  • "2666" av Roberto Bolaño
  • "Tilintetgjøre" av Michel Houellebecq