Det alternative systemet

en vei ut av internasjonal markedsliberalisme

Roskva 2004 Heftet

Forfatteren skisserer i denne boka et alternativ til markedsliberalisme. Han presenterer et system som gjør det mulig for myndighetene å styre viktige sider av den økonomiske utviklinga, uten at det er nødvendig å ha en sterk stat som bestemmer det meste, og drøfter hva man kan oppnå ved å gå over til dette alternative systemet. Har register.

Bokas utgangspunkt er at vårt økonomiske system fører til en rekke alvorlige problemer, bla massearbeidsløshet og miljøproblemer. Frustrerte motstandere av markedsliberalismen har etterspurt realistiske alternativer. Sosialøkonom Fritz C. Holte skisserer her sitt alternativ - på en måte som er forståelig for folk flest. I tillegg til å beskrive hva som menes med .Det alternative systemet., gir boka en omfattende drøfting av hva vi kan oppnå ved å gå over til dette systemet. Viktigst er muligheten vi får til å få bukt med problemene ved å styre økonomien bedre, uten at det er nødvendig med et stort offentlig byråkrati.

Forlag Roskva

Utgivelsesår 2004