Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Det har i lengre tid vært drevet et betydelig arbeid fra sentralt hold med tanke på å få istand lokalt pedagogisk utviklingsarbeid. dette arbeidet er basert på bruk av en type systemteori som er utviklet dels innen biologi/kybernetikk og dels i utvikling av produksjonsbedrifter. på en delvis annen tilnærmingsmåte.
Omtale fra forlaget
Det sies og skrives mye om verdien, viktigheten og nødvendigheten av at lærerne og ledelsen ved den enkelte skole får større ansvar og muligheter for utvikling. Forfatteren advarer her mot tendenser til å betrakte skoleutvikling som et rent teknisk og metodisk spørsmål og ukritisk overføre modeller og erfaringer fra næringsliv og profittorganisasjoner. Skolen må utvikles på egne premisser. Boken gir en rekke konkrete eksempler på ideer til organisasjonsutvikling. Den henvender seg til praktiserende lærere og skoleledere i grunn- og videregående skole, og til lærer- og pedagogikkstudenter. Den er særlig aktuell i etter- og videreutdanning innen felt som skoleutvikling, organisasjonsutvikling, læreplanarbeid, ledelse og veiledning.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1986
Format Heftet
ISBN13 9788200182993
EAN 9788200182993
Språk Bokmål
Sider 162
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket