Den stormfulle sola

Solarmax 2013 Innbundet

Boka er oversatt til seks språk (engelsk, italiensk, fransk, kinesisk, arabisk og ukrainsk)

Sola er en stormfull stjerne som er midtpunktet i vårt solsystem og er en stjerne blant milliarder av stjerner i vår galakse. Sola, gir opphav til alt liv
på Jorda, driver fotosyntesen i planter og er kilden til all
mat og fossilt brennstoff. For oss mennesker, sett med det blotte øyet, fremstår Sola som en statisk og rolig gul skive på himmelen. Men
Sola er en urolig og varierende stjerne. Den er kilden til det vakre Nordlyset som har fascinert mennesker i tusener av år og den kan påvirke vårt teknologibaserte samfunn. Sola er en fin inngangsport til naturvitenskap da den påvirker oss på mange måter, og en kobles til andre fagfelt innen naturvitenskap som fysikk, kjemi, biologi og meteorologi. Boken er en faktabok som egner seg for hele familien og for bruk i klasserommet. Boken inkluderer tips om nordlysfotografering og enkle metoder å observere Sola. Ekstramateriale (filmer, animasjoner og en PowerPoint-presentasjon av boka) kan lastes ned på forlagets hjemmeside (www.solarmax.no).

Forlag Solarmax

Utgivelsesår 2013