Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka analyserer bakgrunnen for at TV2 ble etablert i 1992, NRKs forberedelser til den nye situasjonen, og utviklinga videre fram til oppstarten av NRK2 i 1996. Gjennomgående tema i boka er spørsmålet om allmennfjernsynets framtid i Norge, kommersialiseringsproblematikken og konkurransens konsekvenser for innholdet i fjernsynskanalene. Forfatteren peker også på hvordan NRK og TV2 forbereder seg på den digitale medieframtida. Har kilde- og litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Boken analyserer bakgrunnen for at TV2 ble etablert, NRKs forberedelser til den nye situasjonen, og utviklingen videre fram til oppstarten av NRK2 i 1996. Boken retter seg til studenter ved universiteter og høgskoler, mediefolk og andre som er opptatt av allmennfjernsynets vilkår i den nye mediesituasjonen. Trine Syvertsen er førsteamanuensis ved Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 1997
Format Heftet
ISBN13 9788276742756
EAN 9788276742756
Språk Bokmål
Sider 278
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket