Den store syndboken

av (forfatter), Elin Lindell (forfatter) og Alf Brero (gjendikter).

Gyldendal 2007 Innbundet

Mobbe, jukse, svike, skryte, lyve, herme, baksnakke. Det er de syv nye dødssyndene. 500 barn er intervjuet om hva de synes er mest forbudt og vanskeligst å jobbe med. Resultatet finner du i denne boken, i form av fortellinger, brev, tips, spill, leker, fakta og fnis. Her kan du blant annet lese om Anton, som mobbet en gutt i et helt år. Om Gabriella, som sviktet bestevenninnen sin for å virke kul. Og om Astrid, som hver torsdag lyver om at hun går på breakdance.

Om det verste man kan gjøre mot hverandre - de sju nye dødssyndene Mobbe. Svikte. Jukse. Herme. Skryte. Lyve. Baksnakke. Dette er de sju nye dødssyndene. Over 500 barn i alderen 9-12 år er intervjuet om hva de mener er det mest forbudte, det vanskeligste å jobbe med. Den store syndboken er et resultat av disse intervjuene og inneholder fortellinger, brev, tips, spill, leker, fakta og fnis. Les om Anton som mobbet en gutt i et helt år. Og om Gabriella som svek bestevenninnen for å virke kul. Eller om Astrid, som lyver hver torsdag om at hun går på breakdance. De verste løgnhalsene og juksemakerne opp igjennom tidene blir også omtalt i denne boken. I forhold til dem blekner de fleste og kan ta sjansen på å spille Det store syndspilleteller ta den lille sviker-testen.Forfatterne, Lisa Bjärbo og Elin Lindell (født hhv. 1980 og 1981), er journalister og har begge arbeidet med Kamratposten, Nordens mest anerkjente barne- og ungdomsblad.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205365216