Den store kjerringrådboken

Tiden 2000 Innbundet

Boka forteller hvordan mat, urter og huslige remedier kan lindre forskjellige småplager. Har litteraturliste og register over ingrediensene.

Et utvalg av de viktigste tipsene fra Miriam Wicklunds fire bind om kjerringråd mot helseplager: Her finner du det meste om hvordan mat og urter kan lindre småplager og redde en dårlig dag! Miriam Wicklunds fire bøker med kjerringråd som utkom på 90-tallet er unike fordi rådene er samlet inn fra hele det norske folk. Det populære radioprogrammet Kjerringråd engasjerte folk til å sende inn råd mot alskens plager. Bøkene har solgt i store opplag gjennom mange år, og de er også utgitt i Danmark og Sverige. Nå har Miriam Wicklund samlet rådene i en stor bok, som naturlig nok har fått tittelen Den store kjerringrådboken. Den inneholder et rikt utvalg av de viktigste og mest anvendelige rådene. Her får du vite hvordan mat, urter og huslige remedier kan lindre småplager og gjøre hverdagen lettere. Rådene er lettfattelige, enkle og stort sett også virkningsfulle. De er innsendt av folk som har benyttet seg av rådene med gode resultater gjennom generasjoner. Miriam Wicklund (f. 1949) har vært journalist i NRK siden 1982.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2000