Den standhaftige tinnsoldaten ; Prinsessen på erten ; Kloss-Hans

av (forfatter) og Øystein Røger (oppleser).

Barneselskapet 2004 CD

Den standhaftige tinnsoldat: De 25 tinnsoldatene var brødre, støpt av samme tinnskje. Men den som var støpt sist, hadde bare ett ben, fordi det ikke var tinn nok til det andre. Det er ham leserne følger ut på eventyr i denne boka. Prinsessen på erten: Her møter du prinsen som legger ei ert under tjue madrasser i senga, for å finne ut om han har med ei ekte prinsesse å gjøre. Kloss-Hans: Eventyr om prinsessa som tok imot beilere fra nær og fjærn. Også Kloss-Hans, som tok med seg ei død kråke og en tresko full av søle!

År 2005 står i Hans Christian Andersens tegn. Da ville verdens kanskje mest kjente danske fylt 200 år, og jubileet feires bl.a. med film, tv-sendt animasjonsserie, bøker, spill og lydbøker. Den berømte historiefortellerens mest fantastiske skatter er gjort tilgjengelig for en ny generasjon. Dette er en kort eventyrsamling med en moderne vri, og vil utvilsomt gå rett hjem blant barn, unge og foreldre. Denne stemningsfulle samlingen inviterer deg inn i en magisk verden med Den standhaftige tinnsoldaten, Prinsessen på erten og Kloss-Hans, kanskje hans mest kjente eventyr for oss nordmenn. Inkludert er et hefte med tekst og illustrasjoner, slik at barna kan følge med mens de lytter. Ypperlig lesetrening! Øystein Røger, kjent fra bl.a. Stones in his pockets og Festen, leser eventyrene, som er bearbeidet av Harald Mæle.

Forlag Barneselskapet

Utgivelsesår 2004