Den savnede søsteren

av (forfatter) og Hege Frydenlund (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2020 Heftet

En farlig reise. Et fengslende mysterium. En uforlignelig kjærlighetshistorie. Burma, 1930. Belle Hatton starter et nytt spennende liv langt hjemmefra med en glamorøs jobb som jazz-sangerinne på en nattklubb. Men hun er også opptatt av en gåte fra fortiden. Familien hennes har bodd i Burma tidligere, og et 25 år gammelt avisutklipp Belle fant etter foreldrenes død, har vært i hennes tanker siden. Utklippet forteller om en forsvunnet datter i Hatton-familien. Belle er fast bestemt på å finne ut hva som skjedde med søsteren hun ikke visste at hun hadde. Men da hun begynner å nøste i historien, møtes hun av ondsinnet sladder og rene trusler. Oliver, en sjarmerende amerikansk journalist, lover å hjelpe henne, men i et anonymt brev blir Belle advart mot å stole på folk som står henne nærmest ... Men ingenting stopper Belle i forsøket på å finne sannheten. Kan hun stole på Oliver? Er søsteren virkelig død? Er det en mulighet for at Belle faktisk kan finne henne?
«Dinah Jefferies har en egen evne til å skildre eksotiske steder, og denne fortellingen om tap og kjærlighet fra et mystisk tiltrekkende Burma på 1930-tallet, er intet unntak.» Kate Riordan

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2020