Den optimale kursen

disse metodene lærte du ikke på økonomistudiet

det tjener verdens beste investorer penger på

av (utgiver).

Pantagruel 2010 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Hvilken forvaltningsfilosofi har gjort Warren Buffett til verdens mest fremgangsrike investor?

De fleste økonomistudenter går på skolen i mange år uten å lære noe om aktiv forvaltning. Heldigvis, burde man kanskje si. For det gjør mulighetene større for de andre. Særlig for alle som følger forvaltningsfilosofien til Warren Buffett og Benjamin Graham.

I denne boken får leseren innsikt i hvordan investering og forvaltning praktiseres av investorlegenden Warren Buffett og hans norske disipler i Pareto Forvaltning. Boken viser noen av hemmelighetene som suksessfulle investorer baserer seg på, og som skiller seg tydelig fra ideene som undervises ved økonomiskolene.

Boken henvender seg til den allmenne leser for å belyse en annerledes forvaltningsfilosofi. Den viser på en enkel og lettfattelig måte hvilke metoder verdens fremste forvaltere bruker for å oppnå best mulig langsiktig
avkastning.

Gjennom klassiske tekster av finansguruene Benjamin Graham, Philip Fisher og Warren Buffett, supplert med tekster av nøkkelpersoner i Pareto Forvaltning, viser boken veien til en velprøvd, kostnadseffektiv investeringsfilosofi, bygget på et solid faglig fundament.

For alle som søker bedre forståelse av investering, eller som selv skal fatte beslutninger om plassering, er .Den optimale kursen" en veiviser til gode investeringer i et uforutsigelig aksjemarked.

.Hvis jeg kjøper en dollar for 40 cent, da er det mulig at det vil skje meg noe godt" (Walter Schloss, amerikansk investor)

Forlag Pantagruel