Den opplyste gartneren

av (forfatter) og Tore Skåtun (oversetter).

Innsikt forlag 2022 Innbundet

Våren 1968 reiser fire praktiserende psykologer fra USA til England for å delta i en konferanse på et sjarmerende 17-hundretalls hotell. Der håper de fire doktorer å finne nye innsikter om det menneskelige sinns natur som de kan dele med sine pasienter der hjemme.
Mens de krysser Atlanteren og forlater det turbulente sosiale og politiske landskapet som preget slutten av 60-tallets Amerika, har de ingen anelse om at de åpenbaringer de søker ikke vil komme fra 'ekspertene' ved konferansen, men fra hotellets kloke og gåtefulle gartner ...
Sydney Banks skrev denne boken i form av en roman da han følte at hans egen sanne historie om opplysning ville være vanskelig å fatte for folk flest.

Tynget av det daglige livs prøvelser og vanskeligheter, befinner mange mennesker seg på søken etter den flyktige visdommen som vil hjelpe dem å gi mening til deres reise gjennom livet og finne indre fred. Slik også med personene i denne nydelige historien av Sydney Banks, som nå endelig er oversatt til norsk. I denne enkle, men dypsindige fortellingen, hvor fire psykolog-kolleger møter en bemerkelsesverdig gartner, hvis unike livsanskuelse vil komme til å forandre deres liv for alltid. Denne livskunnskapen er like kraftfull for leseren av denne boken. Visdommen du finner på disse sidene kommer i form av et direkte og lettfattelig budskap som er tilgjengelig for alle som åpner sitt hjerte for den.

Forlag Innsikt forlag

Utgivelsesår 2022