Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
I denne boka gir forfatteren en oversikt over den norske skoles utvikling fra den første kunnskap om oppdragelse og undervisning i Norge, frem til Hernes-epokens sluttfase med gjennomgripende reformer innenfor hele skoleverket. Han ser utviklingen i sammenheng med samfunns- og kulturutviklingen generelt og særlig den pedagogiske ideutviklingen. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boken gir en oversikt over den norske skoles utvikling helt fra den første kunnskapen om oppdragelse og undervisning i Norge og fram til 1997. Forfatteren ser utviklingen i sammenheng med samfunns- og kulturutviklingen i sin alminnelighet og med den pedagogiske idéutviklingen i særdeleshet, noe som gir et godt utgangspunkt for å forstå dagens situasjon. 8. utgave.
Forlag Ad Notam Gyldendal
Utgivelsesår 1998
Format Heftet
ISBN13 9788241708893
EAN 9788241708893
Omtalt sted Norge
Språk Bokmål
Sider 319
Utgave 8
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket