Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
I denne boka gir forfatteren en oversikt over den norske skoles utvikling fra den første kunnskap om oppdragelse og undervisning i Norge, frem til dagens skolesystem, i 1994. Han ser utviklingen i sammenheng med samfunnsog kulturutviklingen generelt og særlig den pedagogiske ideutviklingen. Med denne boka ønsker forfatteren å bidra til en større forståelse av dagens situasjon i skoleverket. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
I denne boka gir forfatteren en oversikt over den norske skoles utvikling fra den første kunnskap om oppdragelse og undervisning i Norge, frem til dagens skolesystem, i 1994. Han ser utviklingen i sammenheng med samfunnsog kulturutviklingen generelt og særlig den pedagogiske ideutviklingen. Med denne boka ønsker forfatteren å bidra til en større forståelse av dagens situasjon i skoleverket. Med litteraturliste.
Forlag Ad Notam Gyldendal
Utgivelsesår 1994
Format Heftet
ISBN13 9788241704093
EAN 9788241704093
Omtalt sted Norge
Språk Bokmål
Sider 279
Utgave 6
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket