Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Spesialundervisningen har basis i en grunnleggende verdi i opplærings- og utdanningssystemet vårt. Boken presenterer og analyserer forskning og undervisning av barn, unge og voksne som har spesielle behov for hjelp og støtte. Artiklene analyserer forskningen og resultatene av forskningen. Det gis et bilde av spesialundervisningen i barnehage, grunnskole, videregående skole og i voksenopplæringen, og hvordan de spesialpedagogiske hjelpesystemer fungerer. Har noter og litteraturlister.
Omtale fra forlaget
Spesialundervisninga har basis i ein grunnleggjande verdi i opplærings- og utdanningssystemet vårt. Boka gjev svar på kva kunnskap som finst om dette omfattande, samansette og sentrale feltet i norsk utdanning. Ho presenterer og analyserer forsking og undervisning av barn, unge og vaksne som har spesielle behov for hjelp og støtte. Artiklane analyserer forskinga, og resultata av forskinga. Boka gjev eit bilde av spesialundervisninga i barnehage, grunnskule, vidaregåande skule og i vaksenopplæringa, og korleis de spesialpedagogiske hjelpesystema fungerer.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1999
Format Heftet
ISBN13 9788200129790
EAN 9788200129790
Språk Bokmål Nynorsk
Sider 276
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket