Den lille traktoren Gråtass

fest på gården

av (forfatter), Morten Myklebust (forfatter), Heljar Berge (forfatter), Terje Nordberg (medforfatter), Svein Gundersen (komponist) og Nils Ole Oftebro (oppleser).

Barneselskapet 2009 CD

Goggen ønsker seg en kone. Det har han nemlig sett på TV og lest i blader at man bør ha, særlig hvis man er bonde. Gamlefar og Grynet gjør sitt for å muntre ham opp, men det er ikke så enkelt siden skraphandlerne fortsatt legger planer om å stjele Gråtass. Gråtass ordner som vanlig opp, til beste for alle på gården. CD-en inneholder også 6 sanger.

Den lille traktoren Gråtass - Helt ny historie. "Den lille traktoren Gråtass" har blitt stjerne på tv og kinolerret, men han har også gjort stor suksess på teaterscenen. I flere år har Gråtassbussen kjørt land og strand rundt og gledet små og store Gråtassfans. 38. 000 mennesker fikk med seg suksessturné i 2008, og fra 1. mars 2009 er Gråtass igjen på veien med en flunkende ny forestilling hvor alle de kjente karakterene fra Gråtass-universet er med: Ole Kristian Lima, Dag Vågsås, Heljar Berge, Dagrun Anholt og Dan Robert Thorsen. CD-en inneholder historien basert på forestillingen, samt 6 sanger hvorav tre er helt nye. Nils Ole Oftebro er innleser. Handling: I den nye forestillingen er Goggen "ulykkelig" fordi han ikke har noen kone. Det har han nemlig sett på TV og lest i blader at man bør ha, særlig hvis man er bonde. Gamlefar og Grynet gjør sitt beste for å muntre ham opp, men det er ikke så enkelt siden skraphandlerne fortsatt legger planer om å stjele Gråtass. Og som en del av planen vil de hjelpe Goggen og skaffe seg, nettopp, en kone. Gråtass er den som etter hvert ser hva som er i ferd med å skje, og han ordner som vanlig opp til det beste for alle på gården.

Forlag Barneselskapet

Utgivelsesår 2009