Den lille snøskredboka

alt du trenger å vite om snøskred på en enkel måte

av (forfatter) og Atle Hansson (illustratør).

Fri flyt 2014 Heftet

Den lille snøskredboka er Norges mest solgte snøskredbok. Salgssuksessen skyldes at boka på en enkel og pedagogisk måte gir livsviktig kunnskap, både til folk som går vanlige skiturer i fjellet og til toppturentusiasten som kjører ski i bratt terreng. Boka egner seg for nybegynnere og erfarne, som ønsker å bli oppdaterte i faget. Bratt friluftsliv og toppturer har blitt en ny folkesport i Norge, noe som krever spesialkunnskap. De siste 40 årene har det omkommet 210 personer i snøskred i Norge. Denne boken gir deg forutsetninger for dyrke ditt friluftsliv, på en tryggest mulig måte. Alle som har lest førsteutgaven fra 2008 vil finne ny informasjon og bli oppdatert på viktige ting i skredfaget. Hovedfilosofien er uendret, men stoffet er videreutviklet og utvidet, og det er flere bilder og nye illustrasjoner. Den lille snøskredboka er skrevet av Kjetil Brattlien som er en av landets mest erfarne skredeksperter.

Forlag Fri flyt

Utgivelsesår 2014