Den lille skapelsesboka

intelligent design for ungdom og folk flest

av (forfatter) og Vivian Zahl Olsen (illustratør).

Proklamedia 2015 E-bok

Er livet tilfeldig eller skapt?

I dag har evolusjonslæren fått så stor innflytelse at den nesten feier andre syn av banen. Den som våger å heve stemmen i klasserommet eller offentlig og si at han tviler på darwinismen, møter som regel stor motstand.

Det er likevel mange grunner til å sette spørsmålstegn ved evolusjonslæren. Denne boka gir deg gode argumenter for hvorfor liv ikke kan ha oppstått av seg selv. Vi ser nærmere på universets opprinnelse og fininnstilling, livets fantastiske kompleksiteter og på den store mengden informasjon som finnes i DNA-et - målrettet informasjon som er en forutsetning for alt liv, og som umulig kan bli til av seg selv.

Tilfeldigheter kan ikke forklare naturens orden. Det er bare en intelligens som kan se et behov, planlegge og gjøre de rette valgene - en Skaper.

Dr. med. Kjell J. Tveter er utdannet kirurg og urolog. Han var professor i 23 år og avdelingsoverlege ved Ulle.vål sykehus i 17 år. Han har under.vist medisinske studenter i en årrekke, utdannet spesia.lister i urologi og vei.ledet kolleger til medisinsk doktorgrad. Han er nå pen.sjonist. Tveter har tidligere utgitt best.selgerene "Livets mysterium" og "Livet - skapelse eller til.feldighet?"

Forlag Proklamedia

Utgivelsesår 2015