Den lille håndboken om håndtering av vanskelige foreldre

hvorfor er det alltid tenåringens skyld?

Risk forlag 2022 Innbundet

Jeg er så lei av å høre på alle foreldre som klager over at barna deres har kommet i tenåringsfasen. For hva om det faktisk er motsatt? At det ikke er tenåringen som går inn i en vanskelig fase - men foreldrene?

For det er ofte sånn at når barnet blir tenåring, så rammes foreldrene av overgangsalderen. Denne fasen i voksenlivet er forbundet med hormonforstyrrelser, tendens til humørsvingninger, søvnvansker, begynnende demens og så videre. OG GUESS WHAT? Høres ikke det bitte litt ut som alt det vi tenåringer pleier å bli beskyldt for? Oops!

Så la oss snu litt på det:
Hva om vi lar tenåringen skrive en bok om sitt syn på «foreldre i overgangsalderen», og så av vennlige grunner kalle det noe nøytralt - for eksempel Parentyfasen.

I Den lille håndboken om håndtering av vanskelige foreldre kan du lese mine tanker om hvordan du kommer deg gjennom tenårene uten for mye skade. Foreldre er også velkomne til å lese.

Forlag Risk forlag

Utgivelsesår 2022