Den legendariske Olavssaga

av (illustratør), Torgrim Titlestad (redaktør) og Børge Nordbø (oversetter).

Saga bok 2022 Innbundet

For første gang blir dette klassiske verket tilgjengelig på moderne bokmål. Ingen konge har fått så stor plass i sagalitteraturen som Olav den hellige. Den legendariske Olavssaga er en helhetlig biografi om Olav fra hans unge år til hans dramatiske død ved slaget på Stiklestad. Sagaen er nedtegnet av en nordmann, sannsynligvis fra Trøndelag, omkring 30 år før Snorres Heimskringla.

Olavssagaen er en lettlest samling av historier om den mest kjente vikingkongen. Den gir et levende bilde av vikingtiden, kampen om enevoldsmakt og brytningene mellom hedensk og kristen tro. I denne boken kan man bli kjent med de dramatiske hendelsene, det rike persongalleriet og maktkampene som førte til Olavs storhet og fall.

Boken inneholder et interessant forord av professor i norrøn filologi Jon Gunnar Jørgensen.

Praktverk innbundet i skinn, med preget forside og gullsnitt. Illustrert av A. K. Rue. Navneregister med informasjon om de mest sentrale personene.

Forlag Saga bok

Utgivelsesår 2022