Omtale fra forlaget
Boken har en generell del med en oppdatert og grunnleggende innføring i hjernens oppbygning, funksjon og utvikling. I denne generelle delen finner man også utdypende kapitler om sentrale områder i alle barns utvikling. Den gir ajourført kunnskap om tilknytning, emosjonsregulering og sosial kognisjon og om eksekutive funksjoner som understøtter overordnet kontroll og styring av tanker, følelser og atferd. Den kliniske delen av boken innledes med flere kapitler om undersøkelser og utredningsmetoder, inkludert et kapittel om undersøkelser og arbeid med barn og familier som har en annen kulturbakgrunn enn den norske. Boken er egnet som lærebok for utdanninger innenfor medisin, psykiatri, psykologi, pedagogikk, spesialpedagogikk, sykepleie, fysioterapi, vernepleie og miljøterapi. Den kan også være nyttig for folk som er opptatt av å forstå og støtte barn og unge i utvikling, for eksempel ansatte i psykisk helsevern, habiliteringstjenesten og skoleverket og barnehager og foreldre. "Takk for ei tettpakka, men oversiktleg og etterlengta oppslagsbok med «alt» det nyaste innan nevroutvikling og nevropsykiatri." Les hele anmeldelsen i Tidsskrift for Den norske legeforening. Se innholdsfortegnelse Anmeldelse i Tidsskriftet for norsk legeforening nr. 3/2020
Forlag Gyldendal
Utgivelsesår 2018
Format Heftet
ISBN13 9788205510937
EAN 9788205510937
Språk Bokmål
Sider 394
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket