Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
I boken drøftes sentrale spørsmål og dilemmaer ved enhetsskoleidealet i dag, samt inkludering og tilpasset opplæring. Det fokuseres også på skolen som en lærende organisasjon, kompetanseutvikling gjennom teamarbeid, aksjonsforskning og aksjonslæring. Dette innebærer å forstå og utvikle handlingskompetanse for skolens hverdag sett i sammenheng med læreplanens grunnleggende intensjoner. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Begrepene enhetsskolen og den inkluderende skolen er sentrale skolepolitiske idealer i Norge, som blir utsatt for økt press. Forfatteren tar opp den aktuelle debatten om enhetsskolen, han fokuserer på ulike sider ved disse begrepene og ser dem i sammenheng med utfordringer som ligger hos skoleledere og lærere. Hensikten med boka er å få fram ulike og vesentlige sider ved reformarbeidet i skolen gjennom det siste tiåret. Boka består av to hoveddeler: Enhetsskolen som inkluderende skole og Kompetanseutvikling gjennom teamarbeid og aksjonslæring.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 1999
Format Heftet
ISBN13 9788200129745
EAN 9788200129745
Språk Bokmål
Sider 141
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket3 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket