Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken gir en beskrivelse av læringsmiljøet i Ruths klasse og hvordan hun klarer å inkludere alle elever, selv de med samspillvansker. Studien viser hvordan et godt teamarbeid på skolen mellom lærerne på trinnet og administrasjonen gir støtte, slik at ideologien om den inkluderende skolen kan omsettes til praksis. Leserne er med dette invitert til å delta i diskusjon og refleksjon om hvordan en kan oppnå et inkluderende fellesskap i norsk grunnskole. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
SKRIFTSERIEN KLASSEROMSFORSKNING Hensikten med denne skriftserien er å presentere eksempler på forskning som kan gi en dypere forståelse av ulik undervisningspraksis i klasserommet. Klasseromsforskninga belyser viktige og komplekse prosesser innen utdanningssystemet som ofte er usynlige. Det er derfor viktig at en stadig får ny viten om disse prosessene. . Den inkluderende skole . fra ideologi til praksis Denne studien gir en beskrivelse av læringsmiljøet i Ruths klasse og hvordan hun klarer å inkludere alle elever, selv de med samspillvansker. Studien viser hvordan et godt teamarbeid på skolen mellom lærerne på trinnet og administrasjonen gir støtte, slik at ideologien om den inkluderende skolen kan omsettes til praksis. Det finnes ikke fasitsvar på hvordan dette gjøres, men dette arbeidet beskriver hvordan det er gjort et sted der de har lyktes. Leserne er med dette invitert til å delta i diskusjon og refleksjon om hvordan en kan oppnå et inkluderende fellesskap i norsk grunnskole.
Forlag Tapir akademisk forlag
Utgivelsesår 2000
Format Heftet
ISBN13 9788251916271
EAN 9788251916271
Serie Skriftserien Klasseromsforskning (8)
Språk Bokmål
Sider 82
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket