Den inkluderende fellesskolen

læringskraft for elever og lærere?

av (forfatter).

Gyldendal akademisk 2014 Heftet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Et viktig utdanningspolitisk mål, er at skolen skal inkludere alle barn og unge. Det innebærer at lærerne må legge til rette for relevante læringsmuligheter for elevene. Halvor Bjørnsrud drøfter innsiktsfullt hva dette innebærer i dagens skole, og han trekker de nære historiske linjene. Drøftingene er knyttet til hvordan en kan fremme meningsfylt læring i kunnskapssamfunnet. Et annet viktig tema er hvordan en kan arbeide for å utvikle lærernes kompetanse til å gi elevene et godt opplæringstilbud. Forfatteren viser leseren betydningen av å være opptatt av en inkluderende fellesskole. Samtidig drøfter han viktige utfordringer disse idealene møter i dagens skole. Boka henvender seg til forskere, skoleledere, lærere og studenter i lærerutdanning og annen pedagogisk utdanning. Innholdsfortegnelse og forord(pdf, 11,54 MB)

Bokdetaljer

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2014

Format Heftet

ISBN13 9788205462779

EAN 9788205462779

Språk Bokmål

Sider 153

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket