Den forheksede berg- og dalbanen

lek og lær med Hugo og familien

historie

av (utgiver).

ITE media 2000 CD-rom

Sammen med de tre små trolla Rit, Rat og Rut og flua Summe, kan du løse oppgaver fra forskjellige tidsaldre på en tur med den forheksede berg- og dalbanen. Spillet har tre forskjellige vanskelighetsnivåer. For Windows 95/98.

DEN FORHEKSEDE BERG- OG DALBANEN

Dypt inne i Trollskogen møter vi de tre små trollene Rit, Rat og Rut som er ute på en liten morgentur. Alt er stille og fredelig, men plutselig står de foran et tivoli. De små trollene blir fra seg av glede og løper inn i tivoliet . men der ligger alt øde og forlatt. nesten.

De møter en flue, Summe, som er oppbrakt over at ingenting fungerer. Den onde heksen Sculla har ødelagt vindmøllen som lager elektrisitet til tivoliet. Summe forklarer at vindmøllen er laget av deler fra forskjellige tidsperioder og hvis den ikke blir reparert ordentlig, vil tivoliet være dødt for alltid. Rat og Summe må løse oppgaver fra forskjellige tidsaldre på en tur med den forheksede berg- og dalbanen. Når alle oppgavene er fullført, kan tivoliet åpne igjen, til glede for alle i Trollskogen.

På den forheksede berg- og dalbanen får du en fantastisk tur gjennom ulike historiske perioder. Summe hjelper deg og Rat på turen gjennom Steinalderen, Middelalderen, Det ville Vesten og mange andre spennende perioder.

Spillet har tre forskjellige vanskelighetsnivåer.

Passer for barn i alderen 6-12 år.

Forlag ITE media

Utgivelsesår 2000