Den flerstemmige revolusjonen

Oktober 1991 Heftet

Boka er et oppgjør med den tradisjonelle marxismen, slik den har kommet til uttrykk i Sovjet og de østeuropeiske landene, og et oppgjør med vestlig radikal tenkning og politikk. Sosialismen er i dag mer enn noensinne erklært død, og de sosialistiske landenes svar har vist seg å være ugyldige. Men spørsmålene er fremdeles gyldige, framholder forfatteren. Disse spørsmålene blir tatt opp i denne boka. Har litteraturliste.

Kjersti Ericssons bok «Den flerstemmige revolusjonen» er et oppgjør med den tradisjonelle marxismen, slik den blant annet har kommet til uttrykk i Sovjet og de øst-europeiske landene, og ved det en kan kalle den radikale vestlige tenkingen og politikken.

I bunnen av Kjersti Ericssons argumentasjon, ligger det en økologisk bevissthet og et kvinneperspektiv, som gjør «Den flerstemmige revolusjonen» til spennende og konstruktiv lesning.

I andre delen av boka tillemper hun disse spørsmålene til situasjonene i Norge i dag, og ikke minst på norske kvinners virkelighet.

Forlag Oktober

Utgivelsesår 1991

Serie Oktobers grønne serie

• "Den vestlige maoismens sammenbrudd og krisa i AKP(m-l) - et debattinnlegg om partiteori. Mai 1982" av Tron Øgrim
  • "På den himmelske freds plass - om ml-bevegelsen i Norge" av Pål Steigan