Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren har gjennomført en undersøkelse blant 30 dyktige lærere. Han observerte dem gjennom en dag, og intervjuet dem om arbeidet deres og den personlige utviklingen de har gjennomgått som lærere. Målet med boken er at lærere og lærerstudenter skal la seg inspirere av dyktige lærerne.
Omtale fra forlaget
Boken er en oppfordring til lærere og lærerstudenter om å la seg inspirere og lære av de dyktige lærerne . de autentiske lærerne kaller forfatteren dem. Han gir gode praksisnære og teoretisk interessante analyser av undervisningens viktigste personlige kvaliteter: at læreren er engasjert, at han eller hun respekterer barn og liker å arbeide sammen med dem, at han eller hun kan se mening og verdi i sitt eget arbeid og realisere sine verdier i klasserommet. Per Fibæk Laursen er professor ved Danmarks Pædagogiske Universitet. «Den er en guldgrube for enhver lærerstuderende . og enhver seminarielærer, der underviser i pædagogik og didaktik. Ja, den uddannede lærer kan bestemt også hente meget til egen og kollegial refleksion.» Thorkild Thejsen i Folkeskolen.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2004
Format Heftet
ISBN13 9788205338869
EAN 9788205338869
Språk Bokmål
Sider 182
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket