Demring i nord

av (forfatter) og Oddvar Nilsen (gjendikter).

Lunde 2000 Heftet

Den germanske krigeren Atretes liv snus opp ned da han får vite at sønnen, som han trodde var dødfødt, lever. Han sverger at han skal finne sønnen og vende tilbake til Germania. Bare en ting står i veien for ham; Rispa, den unge enken som adopterte det uønskede barnet.

Atretes. Germansk kriger. Æret gladiator. Han vant friheten etter å ha kjempet og vunnet over flere enn 200 mennesker. men livet hans blir snudd opp ned når han får vite at sønnen lever.
Han sverger på at han skal finne sønnen og vende tilbake til Germania. Bare én ting står i veien for ham: Rispa, den unge enken som adopterte den uønskede babyen. Men Atretes smiler overlegent: En enslig kvinne skulle ikke by på vanskeligheter.
Det tar ikke lang tid før han skjønner hvor feil det går an å ta.

Forlag Lunde

Utgivelsesår 2000

ISBN13 9788252033199

EAN 9788252033199

Genre Romantikk Religiøs litteratur

Omtalt tid Antikken

Omtalt sted Romerriket

Jeg har jo endelig begynt å lese igjen etter lang tids pause. Her kommer en liste over bøker jeg gjerne vil lese fremover eller som jeg har begynt på for lenge siden og gjerne vil få fullført. Endringer i denne lista vil nok forekomme rett som det er...