Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken tar utgangspunkt i en studie av norskopplæring for voksne innvandrere, og gir eksempler på muligheter og problemer knyttet til deltakerinnflytelse i voksenopplæring. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boka tar utgangspunkt i en studie av norskopplæring for voksne innvandrere, og gir eksempler på muligheter og problemer knyttet til deltakerinnflytelse i voksenopplæring. Studien viser at voksenopplæring i liten grad åpner for deltakerinnflytelse, og gir begrenset mulighet for tilpasning av undervisningen til individuelle behov og mål. Forfatteren drøfter deretter noen sentrale prinsipper og forutsetninger knyttet til deltakerinnflytelse i voksenopplæring: . Deltakerinnflytelse må læres og innføres gradvis . Deltakerinnflytelse krever informasjon og tilgang på egnede læremidler . Deltakerinnflytelse krever avklaring av mål og ambisjoner . Deltakerinnflytelse er ikke ensbetydende med demokrati eller flertallsavgjørelser . Elevaktive arbeidsformer bør ikke sidestilles med deltakerinnflytelse . Deltakerinnflytelse er et spørsmål om holdninger og verdier Sidsel Skaalvik er førsteamanuensis ved Pedagogisk institutt, NTNU. Hun har særlig arbeidet med læringsmiljø, læringsstrategier samt selvoppfatning og motivasjon.
Forlag Tapir akademisk forlag
Utgivelsesår 2004
Format Heftet
ISBN13 9788251919586
EAN 9788251919586
Språk Bokmål
Sider 76
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket