Dari lesebok

av (forfatter), Liv Lindeman (forfatter), Alicja Gapińska (illustratør), Paulina Mingiacchi (illustratør), Krzysztof Olesinski (illustratør) og Hanna Wąż (illustratør).

Fagbokforlaget 2016 Heftet

Dari er et læreverk for elever fra 1. 4. trinn med dari som morsmål. Verket består av lesebok og nettressurs med lærerveiledning og digital utgave av leseboken. Leseboken er bygget opp med fokus på di erensiering og jevn progresjon. Første del er viet leseopplæring og ordtrening, og andre del består av lesetekster som følger læreplan i morsmål for minoritetsspråklige og Kunnskapsløftet. Boken er rikt illustrert og inneholder en rekke oppgaver og tips. I nettressursen er det lagt til mange ekstra elevoppgaver i den digitale leseboken. Også i lærerveiledningen nnes en rekke oppgaver og tips, samt kopieringsoriginaler til alle emnene. Læreverket kan brukes både i ren morsmålsundervisning og som et støtteverk i klassen. Det egner seg også til morsmålsundervisning for ungdom og voksne uten lese- og skriveferdigheter.

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 2016