Con amore

Egil A. Wyller 80 år

av (forfatter), Tore Frost (redaktør), John Lundstøl (redaktør), Dagne Groven Myhren (redaktør) og Elsebeth Ruud (redaktør).

Vidarforlaget 2005 Heftet

Dette er et festskrift til Egil A. Wyller i anledning hans 80-års dag i april 2005 med tidligere studenter og medarbeidere som bidragsytere. I tillegg har Wyller selv kommet til orde. Gjennom salmer, viser og sanger utdyper han de enkelte deler av egen filosofi på en musisk måte og viser samtidig hvor nært kunst og filosofi er knyttet sammen i hans enhetsfilosofi, i likhet med teologi og filosofi.

Egil A.Wyllers fylte 80 år 24. april 2005. Denne høyst originalt samling av ikke tidligere publiserte dikt og sanger er en musisk kommentar til deler av filosofens enorme tankegods og produksjon. Boken er utgitt på vegne av filosofen i forbindelse med markeringen av jubilanten. På en fortryllende måte knytter boken sammen elementene kunst, teologi og filosofi til en bølgende vev av tonsatte dikt, som blir til et storslagent bilde av Wyllers enhetsfilosofi. En vakker bok, gjennomfarget et det store perspektivet, formulert i enkle tekster.

Forlag Vidarforlaget

Utgivelsesår 2005