Coaching og SQ

TCI - The Coaching Institute 2006 Heftet

Forfatteren skriver om spirituell intelligens, eller SQ. Hun henvender seg til alle som ønsker å vite mer om SQ og hvordan den kan være et effektivt og viktig element i coaching. Her kan man lese om hva SQ er, og hvordan man kommer i kontakt med sin SQ ved hjelp av enkle teknikker. Forfatteren forklarer også hvorfor SQ er så viktig for å få mest mulig ut av potensialet i coachingprosessen, og viser hvilke resultater man dermed kan oppnå. Har litteraturliste.

De fleste mennesker ønsker det beste som livet kan by - glede, anerkjennelse, fred, energi og framgang på alle livets områder. Det er imidlertid de færreste som opplever det slik. Årsaken til dette kan ha sammenheng med manglende kontakt med sin SQ. Emosjonell intelligens (EQ) ble popularisert av Daniel Goleman i løpet av 1990 årene. Innenfor psykologi og nevrologi finnes det nå beviser for en tredje intelligens, nemlig spirituell eller sjelelig intelligens (SQ). Formålet med boken er å vise hva SQ er, og hvorfor det er viktig for å optimalisere potensialet i coachingprosessen. Boken omhandler også hvordan man ved hjelp av enkle men kraftfulle teknikker, kan komme i kontakt med sin SQ for å skape ønskede og nødvendige forandringer. Sist, men ikke minst, har boken fokus på hvilke resultater man kan oppnå ved å inkludere SQ i coachingprosessen. Boken henvender seg til alle som ønsker kunnskap om SQ, og hvordan den kan benyttes som et effektivt og sentralt element i coaching.

Forlag TCI - The Coaching Institute

Utgivelsesår 2006