Camparisoda

Svein Sandnes bokforlag 2024 Innbundet

Hovedpersonen i "Camparisoda" er den mislykkede musikeren Ronald Dexter. Han har fått seg eget hus i Kongsberg, og har bodd der ett år. Han får noen spillejobber på gamlehjemmet gjennom Den kulturelle spaserstokken. På gamlehjemmet har de en besøkshund som Ronald etter hvert overtar ansvaret for. Han kaller den Otto etter faren, som også var musiker. Lengselen etter Oslo fører ham tilbake til hovedstaden. Der blir han gående på rangel i flere dager.
Kunstnervennen Steinar har fått et underlig oppdrag av en kunstmesen: Han skal lage en stor marmorskulptur til mannens hage på Bygdøy. Eneste betingelse er at skulpturen måtte utarbeides i Italia.
Ronalds venninne Lisbeth har også reist til Italia for å hjelpe sin bror, som har havnet i vanskeligheter med en kunsthandler som beveger seg på kanten av loven. Ronald bestemmer seg for å reise til Italia for å oppspore Lisbeth.

Forlag Svein Sandnes bokforlag

Utgivelsesår 2024