Caminando 2

spansk I, vg2

av (forfatter), Ninni Westerman (forfatter), Märet Wik-Bretz (forfatter), Luis Fernández (forfatter) og Anette Blåberg (illustratør).

Gyldendal undervisning 2007 Heftet

I boka møter elevene mennesker i deres virkelige miljø i Spania og Latin-Amerika. Boka inneholder 5 arbeidsområder. Til hver del finner du øvelser og grammatikk. Hvert arbeidsområde består av fire deler. A, B og C-delene ivaretar den grammatiske progresjonen, mens D-delen inneholder sangtekster og informasjon om hendelser og steder i Spania og Latin-Amerika. Boka har minigrammatikk og spansk-norsk ordliste.

Døråpner til den spanske verden I Caminando møter elevene mennesker fra det virkelige livet. Tekstene skildrer vår egen tid og gir glimt fra hele den spansktalende verden. Alt-i-ett-bøkene inneholderhver 6 og 5 arbeidsområder kalt unidades. Hver unidad består av fire deler og avsluttes med en selvtest som hjelper eleven i å vurdere eget læringsarbeid. A, Bog C-delene i hver unidad ivaretar den grammatiske progresjonen, mens D-delen inneholder sangtekster og «¿Sabes que .?» . info om steder og hendelser i Spaniaog Latin-Amerika.I «Comentarios» ligger grammatikken og «Así se dice» med nyttige ord og uttrykk. «Ejercicios» er integrert i boka.Her er virkelig alt du trenger mellom to permer! «Faktisk kan man gå gjennom bøkene fra perm til perm, helt systematisk, og allikevel oppleve variert og spennendeopplæring!» sier en av spansklærerne som har testet verket. Verket består i tillegg til alt-i-ett-bøker av CD-er, nettsted og lærerveiledninger.I lærerveiledningene finnes forslag til undervisningsopplegg, nyttige tips, lytteøvinger, strategiark og tester.

Forlag Gyldendal undervisning

Utgivelsesår 2007