Bussturen der Tarkan lærte å telle til hundre

av (forfatter) og René Molenaar (illustratør).

Kolofon 2011 Innbundet

Tarkans onkel er bussjåfør. En dag blir Tarkan med på en busstur fra Rykkinn til Oslo bussterminal. Han får jobben med å telle alle de reisende, og oppdager at det er mange forskjellige mennesker som vil være med på turen.

Billedkunstner og bussfører René Molenaar har skrevet og illustrert boken som gir deg en spennende reise fra Rykkinn til Oslo Bussterminal. Onkel Knut tar med seg Tarkan på jobben. Tarkan er 5 år og gleder seg til å bli med onkel på busstur. Tarkan får jobben å telle alle passasjerene på bussen. Han teller kua, hesten, papegøyen, barbereren, legen, damen, Ola, punkeren, inderen, pakistaneren, hunden og alle de som er med. En entusiast René Molenaar er en bussførerentusiast og billedkunstner. Han har gjennom sin erfaring og fantasi laget en spennende bok, om alle menneskene han møter som bussfører. Alle som reiser med bussen til og fra Rykkinn, vil kjenne seg igjen på turen.

Forlag Kolofon

Omtalt sted Oslo Akershus