Buskeruds beste

natur og kultur

av (forfatter) og Tom Schandy (forfatter).

Tom & Tom 2017 Innbundet

I Buskeruds Beste tar forfatterne og fotografene Tom Helgesen og Tom Schandy farvel med Buskerud fylke. Dagens Buskerud, slik vi kjenner det, kommer til å forsvinne med kommunesammenslåinger og regionreform. Buskeruds Beste er en presentasjon av de beste og mest spennende natur- og kulturattraksjonene i fylket. Boka starter med bølgeskvulp og lukt av saltvann ute i fjorden ved Røyken og Hurum, fortsetter deretter gjennom daler, skoger, byer og tettsteder med spennende kulturhistorie og vakker natur for så å bevege seg inn i landet til blant annet Hardangervidda, Hallingskarvet og restens av Buskeruds fjellverden. Buskeruds Beste inneholder noe for enhver smak. Helgesen og Schandy har denne gang tatt utgangspunkt i et geografisk sted, for så å ta leserne med på en spennende reise til kultur- og naturperler i nærheten. Slik jobber de seg gjennom hele fylket, fra kommune til kommune.
I Buskeruds Beste kommer du altså innom både kultur- og naturperler fra kyst til fjell. Noen kjente, men også noen som folk flest ikke har hørt om tidligere. Bli med på en eventyrlig reise gjennom bokas over 200 sider der tekstene er ledsaget av et stort antall vakre bilder som vil inspirere leseren til å komme seg ut for å oppleve Buskeruds mangfold.

Forlag Tom & Tom

Utgivelsesår 2017