Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Haakon Bjølseth redegjør her for metodikken i arbeidet med bruk av innlæringsmål. Behandlingen av stoffet er knyttet til yrkesopplæringen, men prinsippene er de samme som for andre typer opplæring. Boka vil være viktig for alle lærere som ønsker å arbeide mer målorientert. Forfatteren viser at opplæring kan målstyres uten å bli kald og avhumanisert. Boka er derfor også et bidrag i den prinsipielle debatten omkring målstyring, en debatt som er aktualisert gjennom Reform-94.
Omtale fra forlaget
Mesteparten av den undervisningen som gis i de fleste skoler, kurs og fag, virker ikke. Innlæringsmål, et redskap for en systematisk planlegging, gjennomføring, vurdering og forbedring av undervisning og læring - ser nå ut til å vinne terreng i norsk skole. Forfatteren redegjør for metodikken i dette arbeidet. En viktig bok for alle lærere som ønsker å arbeide mer målorientert og fremme god læring hos elevene.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1995
Format Heftet
ISBN13 9788200224587
EAN 9788200224587
Språk Bokmål
Sider 59
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket