Omtale fra forlaget
Boka er skrevet med utgangspunkt i læreplanmålene for programfaget bransje, fag og miljø. Den forteller deg litt om hva de forskjellige yrkene dreier seg om, og om veien videre, i de forskjellige bransjekapitlene. For å forstå bakgrunn og utvikling inneholder kapitlene litt om bransjenes historie. Boka tar også for seg det som er felles for bransjene når det gjelder generelle rammebetingelser, markeds- og konkurranseforhold og organisasjoner. Salg, service, kommunikasjon og kundebehandling er viktige emner for deg som skal arbeide i restaurant- og matfagbransjen. Vi er rett og slett avhengige av fornøyde kunder og gjester. Det er viktig å unngå yrkesskader og sykdom. Kapitlet om ergonomi og arbeidsmiljø forteller om hva vi kan gjøre for å unngå nettopp dette. Ta med deg kunnskapen videre i yrkeskarrieren din - helse og trivsel er viktig for at du skal få mange gode arbeidsdager. Det samme gjelder førstehjelp. Uhell og skader kan oppstå på skolen, i arbeidslivet og overalt ellers. Da er det viktig at du vet hva du skal gjøre for å takle situasjonen. Vi har ansvaret for å ta vare på miljøet vårt - husk at det er andre som skal leve på jorda etter oss. I kapitlet om avfallshåndtering kan du lese om hva du bør tenke på for å ta vare på miljøet, bl.a. kildesortering og materialgjenvinning. Boka har repetisjons-, gruppe- og prosjektoppgaver.
Forlag Yrkeslitteratur
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788258405570
EAN 9788258405570
Språk Bokmål
Sider 154
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket